"مصطفي پورمحمدي" وزير كشور گفت : رايانه‌اي شدن انتخابات موجب مي‌شود تا از تقلب، سوء‌استفاده، راي كم خواني ، راي اشتباه خواني ، راي ناخواني يا زياد خواني، پرهيز شود.

به گزارش يزدفردا به نقل از سايت دولت : پورمحمدي روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در پايان جلسه مشترك هيات دولت و استانداران در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري، افزود: با رايانه‌اي شدن انتخابات ، مسايل شفاف مي شود و ما نقاط پنهان در راي‌گيري نخواهيم داشت.

وزير كشور خاطر نشان كرد : در انتخابات رايانه‌اي ممكن است آراي مخدوش وجود داشته باشد ولي اين امر مي‌تواند از طريق روشهاي حاشيه‌اي مانند اصلاح كد ملي از طريق نام يا اصلاح نام از طريق كد برطرف شود.

پورمحمدي با بيان اينكه‌اين اقدام فوق‌العاده در امر انتخابات تعيين كننده است و از سوي مجلس شوراي اسلامي نيز تكليف شده است ، افزود: براي رايانه‌اي شدن انتخابات مقدمات آن به خوبي فراهم شده است و در امر كليات نيز با شوراي نگهبان به توافق رسيده و در جرئيات بحث داريم كه به اميد خدا به نتيجه خواهيم رسيد.

وي در خصوص مراحل رايانه‌اي شدن انتخابات نيز گفت: وزارت كشور برگزاري همه مراحل انتخابات را به طور رايانه‌اي طراحي كرده است و اين امر شامل صدور تعرفه‌ها نيز مي‌شود.

وزير كشور افزود:ما حوزه‌هاي راي‌گيري را طبقه بندي كرده و در حوزه‌هايي كه‌بيش از سه نماينده دارند درصد رايانه‌اي شدن مراحل مختلف انتخابات بيشتر است و در برخي حوزه‌هاي نيز همه مراحل انتخابات رايانه‌اي خواهد بود.

** احتمال تغييرات در وزارت كشور

وزير كشور در پاسخ به سوالي در خصوص احتمال تغييرات در وزارت كشور در آستانه انتخابات نيز گفت : وزارت كشور بيشترين رده‌هاي مديريتي را دارد و حجم تغييرات و درصد آن نيز به طور طبيعي بايد بالا باشد.


پورمحمدي با يادآوري اينكه چنين موضوعي در گذشته نيز بوده است، افزود: ما در چند وقت گذشته با توجه به ادغام سازمان مديريت براي ‪ ۶۰معاون استاندار حكم جديد و جابجايي صادر كرده‌ايم.

وي خاطر نشان كرد: الان نيز تعداد زيادي فرمانداريهاي درجه يك در حال تشكيل است و از سوي ديگر در برخي شهرها فرمانداري جديد تشكيل مي‌شود كه نيازمند برخي تغييرات است.

پورمحمدي در خصوص تصميم "علي محمد شاعري" معاون برنامه ريزي وزير كشور براي استعفا نيز گفت كه اين تصميم براي انتخابات بوده است ولي وي از اين امر منصرف شده است.
وزير كشور در عين حال گفت: بنده نه چيزي را رد مي‌كنم و نه چيزي را تاييد مي‌كنم و در رده‌هاي بالاي مديريتي همه چيز امكان پذير است.

** تعيين استاندار يزد

پورمحمدي در ارتباط با سوالي مبني بر تعيين استاندار يزد نيز گفت : استاندار يزد هم هر چه زودتر تعيين خواهد شد.

** بنزين قاچاق در برخي شهرها

وزير كشور درباره وجود بنزين قاچاق در برخي شهرها هم گفت: در يك دوره بنزين از اين طرف به آن طرف مي‌رفت ولي حالا قيمت بنزين ، موازنه را تغيير داده است و اين امر بالعكس شده است.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا